Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Denna tid varje år är en av mina värsta tider..

Av Linda - 12 juni 2013 23:08

Juni-månad är en månad som är en stor ångestmånad för mig. 

Jag vet att det låter jätte fjantigt för många, men för mig är det lika jobbigt varje år. Och ju äldre jag blir så blir vissa saker jobbigare och jobbigare.


1.) Studenten. Jag vill låsa in mig själv varje år vid denna tidpunkt då så många tar studenten. 

Jag mår så psykiskt illa när jag hör dessa studenter skråla och skräna. Och inte är det för att jag inte gillar fulla småungar, utan det enda jag ser är hur jag missade det. Jag fick aldrig vara med om en av de största sakerna i ens liv.

Att ta stundenten. Att stå på ett flak och skråla och skräna. Nu är det inte just skrålningen och skräningen jag vill åt utan att få ha varit en ung människa med (förhoppningsvis) så mkt hopp och visioner om framtiden.

Jag känner helt enkelt att jag har missat något stort. Och det ger mig livsångest varenda jävla år vid denna tid.

MEN, jag vill understryka, att jag ångrar aldrig min son som kom istället för studenten. Men jag kan inte hjälpa att jag har denna känsla varje år, varje juni.


2.) Jag fyller år. Och det är inte det att jag blir äldre som jag mår dåligt över, utan det är en så fjantig grej att man inte blir ihågkommen. Det spelar ingen roll att man säger att ju äldre man blir ju mindre bryr man sig. 

Jag tror inte på det. Inte för en sekund. För jag tror att att de allra flesta gillar, även om dom säger annorlunda, att bli ihågkommen. Och då menar jag inte med en massa blommor och blader och en hög med presenter.

Utan bara att någon tänker på en.



Fjantiga jag? Kanske det..


Nu ska jag ta en öl och kolla skräck och ångest:a vidare..

 
 
Puh

Puh

12 juni 2013 23:46

Tjing rara
Du är inte det minsta fjantig <3 tog heller aldrig studenten
massa kram <3 <3

http://miapuh.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2014 23:25

Att vi inte pratar längre.. Varför är det bara jag som ska försöka hela tiden?  Skulle inte tro det.  Så det är inte så konstigt alls att vi inte pratar så mkt.. Tycker jag iaf. Men du har ingen aning om varför. Men jag tänker inye ya på ...

Av Linda - 10 december 2013 22:25

Nu var det längesen igen sen jag skrev igen. Men det känns inte som om jag riktigt har haft tiden på min sida. Eller ja, tid har jag väl kanske haft. Men när man jobbar så mkt så är det väl mest orken som tryter och ens prioriteringar ligger väl ...

Av Linda - 28 augusti 2013 00:06

Imorrn blir det Arbetsförnedringen igen då. För nu har jag faktiskt inga nya pass inbokade. Jobbade sista nu ikväll. Och dom säger ju det, första arbetslösa dagen. Då ska man in och påanmäla sig igen. Inte för att jag kommer få ut så mkt av stämp...

Av Linda - 24 augusti 2013 11:08

Inget att tala om iaf känns det som. För jag måste ta allt jobb jag någonsin kan. Ligger man på latsidan så finns det ingen chans i världen att man kommer få något mer varaktigt. Men nu finns det ju dom som bara ska ha före. That´s it.. Nämen jag...

Av Linda - 28 juli 2013 20:32

Nä du, det känns inte som så. Inte den här sommaren. Nån ledig dag här och där, men int så mycket mer än så.  Men som det känns just nu så skulle jag vilja jobba mer. Och gärna lite nätter.    I helgen nu så fick jag det bekräftat att det fortf...

Ovido - Quiz & Flashcards