Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

Jobb, jobb, jobb..

Av Linda - 3 juli 2013 20:34

Det är vad mitt liv består av just nu. Det jobbas hela tiden tycker jag. Och mkt jobbiga tider. 

Jag får verkligen tvinga iväg mig själv vissa mornar. Och inte får man någon semester. Bara dom dära vanliga varannan helg. Jaja, jag kan klaga bäst jag vill. Men detta är ju livet för en vikarie. 

Man är livegen liksom..


I helgen som var så kom D på att vi skulle börja 3 stenhårda månader from den 1/7. Hans egna idé. 

Men den gäller hela familjen.

Och det betyder, inte äta någe skit och träna minst 5 dagar i veckan. Och hittills har det ju funkat bra.

Iaf för mig. Och nog 17 så behövs dessa 3 månader. Jag menar, i september är det ju Tjurruset och jag vill ju inte dö när jag kryper runt den där milen. Men iaf, så har jag cyklat nu dessa 3 första dagarna, men jag måste komma på någe annat jag kan göra också så att man kan alternera liksom. 


Nästa vecka blir P 14 år. Alltså, 14 år. Helt sjukt! Nyss sprang han runt i blöjor. Nu springer han runt och är stor i munnen och en allmän tonåring. 14 år! Gudars så gammal jag börjar känna mig..


Linda..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2014 23:25

Att vi inte pratar längre.. Varför är det bara jag som ska försöka hela tiden?  Skulle inte tro det.  Så det är inte så konstigt alls att vi inte pratar så mkt.. Tycker jag iaf. Men du har ingen aning om varför. Men jag tänker inye ya på ...

Av Linda - 10 december 2013 22:25

Nu var det längesen igen sen jag skrev igen. Men det känns inte som om jag riktigt har haft tiden på min sida. Eller ja, tid har jag väl kanske haft. Men när man jobbar så mkt så är det väl mest orken som tryter och ens prioriteringar ligger väl ...

Av Linda - 28 augusti 2013 00:06

Imorrn blir det Arbetsförnedringen igen då. För nu har jag faktiskt inga nya pass inbokade. Jobbade sista nu ikväll. Och dom säger ju det, första arbetslösa dagen. Då ska man in och påanmäla sig igen. Inte för att jag kommer få ut så mkt av stämp...

Av Linda - 24 augusti 2013 11:08

Inget att tala om iaf känns det som. För jag måste ta allt jobb jag någonsin kan. Ligger man på latsidan så finns det ingen chans i världen att man kommer få något mer varaktigt. Men nu finns det ju dom som bara ska ha före. That´s it.. Nämen jag...

Av Linda - 28 juli 2013 20:32

Nä du, det känns inte som så. Inte den här sommaren. Nån ledig dag här och där, men int så mycket mer än så.  Men som det känns just nu så skulle jag vilja jobba mer. Och gärna lite nätter.    I helgen nu så fick jag det bekräftat att det fortf...

Ovido - Quiz & Flashcards