Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Sol, blålera och glömd grädde..

Av Linda - 29 maj 2013 21:26

Det har min dag bestått av idag. 

Solen har gassat hela dagen.

Och att sitta i en varm bil då är ingen hit. Men jag och Elias var bara tvungen att komma ut lite fast han var hemma från skolan. Man blir ju kokko av att sitta inne hela tiden.

Så vi var iväg och handlade lite på City Gross och vad lyckas jag inte med då då..

Jo, jag glömde att packa ner grädden i påsen som jag hade blippat in i scannernn och betalade för.

Jävla skit å..


Och efter middagen kunde vi inte hålla oss ifrån att gå ner till badstället här nere. Grunna.

Långgrunt som 17. Och just nu så är det mindre vatten där än vad det brukar vara så nu räcker vattnet bara upp till anklarna på ungarna. Men dom höll på och leka och stojja därute och sen upptäckte dom den icke så roliga blåleran. 

Jag kan säga att man såg mer lera på dom än hud när vi cyklade hem igen.

Men dom hade roligt och det är ju huvudsaken.


Har dock varit produktiv idag. Äntligen fick jag ihop det dära "brevet" till A-kassan. 

Jag skulle skriva och förklara varför jag inte fortsatte min inskolning på IVA.

Men det var ju inget man bara fick plats med på ett A4. Blev ju en roman innan det blev klart.

Men ändå så känns det som om jag skulle ha kunnat skriva mer, för jag tror verkligen inte att människor som inte har jobbat inom vården inte riktigt kan förstå vilken total skillnad det är mellan vårdinstanser.

Som jag skrev i "brevet", det finns ingenting som är samma lika mellan IVA och hemtjänsten.

I min yrkesroll inom hemtjänsten så är det inte många ggr jag tvivlar på mig själv. 

Jag tycker själv att jag är jävligt duktig på mitt jobb. Men så fort jag kom in på IVA så började jag tvivla på mig själv om allt. Jag menar, det är för det första så mkt, mkt, mkt medicinskt som man ska kunna och ha koll på.

Och två tredjedelar av allt man skulle kunna har jag aldrig ens hört talats om.

När man tex inskolar sig på ett boende så kan man kanske få ett A4 med saker man ska ha gått igenom efter sin inskolning. Men här, på IVA, så var det 8 (åtta!) sidor som man ska ha gått igenom och kunna när inskolningen är slut. Och när tom dom ordinarie som jobbar där tyckte att det var konstigt att man tog någon som inte ens har någon som helst sjukhusvana. Ja då börjar man tvivla ännu mer. Och klarar man inte av pressande stress så är IVA inte heller the place to be. Och blödig ska man inte heller vara allt för mkt. Och det kände jag när det kom in en 06:a. Det enda jag kunde tänka på var mitt E som är 05:a.

Men absolut, det var en bra erfarenhet. Men jag vill ju inte fastna i hemtjänsten i hela mitt liv, men den tiden kommer den också.. När det är dags..

Men iaf, jag har fått iväg "brevet" nu, så nu är det bara att hålla tummarna för att A-kassan ändrar sitt beslut att sänka min ersättning med 25% i 40 ersättningsdagar. Men jag har nog inte jätte stora förhoppningar.


/Linda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2014 23:25

Att vi inte pratar längre.. Varför är det bara jag som ska försöka hela tiden?  Skulle inte tro det.  Så det är inte så konstigt alls att vi inte pratar så mkt.. Tycker jag iaf. Men du har ingen aning om varför. Men jag tänker inye ya på ...

Av Linda - 10 december 2013 22:25

Nu var det längesen igen sen jag skrev igen. Men det känns inte som om jag riktigt har haft tiden på min sida. Eller ja, tid har jag väl kanske haft. Men när man jobbar så mkt så är det väl mest orken som tryter och ens prioriteringar ligger väl ...

Av Linda - 28 augusti 2013 00:06

Imorrn blir det Arbetsförnedringen igen då. För nu har jag faktiskt inga nya pass inbokade. Jobbade sista nu ikväll. Och dom säger ju det, första arbetslösa dagen. Då ska man in och påanmäla sig igen. Inte för att jag kommer få ut så mkt av stämp...

Av Linda - 24 augusti 2013 11:08

Inget att tala om iaf känns det som. För jag måste ta allt jobb jag någonsin kan. Ligger man på latsidan så finns det ingen chans i världen att man kommer få något mer varaktigt. Men nu finns det ju dom som bara ska ha före. That´s it.. Nämen jag...

Av Linda - 28 juli 2013 20:32

Nä du, det känns inte som så. Inte den här sommaren. Nån ledig dag här och där, men int så mycket mer än så.  Men som det känns just nu så skulle jag vilja jobba mer. Och gärna lite nätter.    I helgen nu så fick jag det bekräftat att det fortf...

Ovido - Quiz & Flashcards