Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Fasiken vad jag gillar när det finns lätta saker att fixa..

Av Linda - 17 februari 2012 22:27

Och det är det att ändra sin bloggs utseende här på bloggplatsen. Dilemmat här istället är ju att jag iaf, aaaaldrig blir nöjd. Och blir jag nöjd, så tröttnar jag fort. Tror att det har med det faktum att jag är en äkta humörmänniska. 

Min vardag är mkt humör och så är det bara. Dock inte alltid lika lätt att ändra på andra saker i sitt liv som det är här dock då  ..men det hade ju varit najs det också ju, men man kan ju inte få allt här i världen. 

Men jag önskar VERKLIGEN att det kunde ha varit lite lättare just nu i mitt arbetslösa liv. Jag menar, att få till alla papper och diverse intyg som a-kassan vill ha av en är ju nästan en omöjlig uppgift. Arbetsgivarintyg både hit och dit, intyg på antal sjukdagar inom vissa datum, vad gjorde du då och vad gjorde du där och bla bla bla.

Och denna jäkla väntetid från alla håll..hoppas ju att man får retroaktivt när det beger sig. Men just nu så är jag bara sååå jäkla less, för vad ska jag och mina barn leva av?? Jaja, det är ju inte deras problem, så det enda man kan göra är väl att sålla sig till fållan, göra som dom säger och hoppas på det bästa. Tack och ta emot och se glad ut..

Men för att jag ska kunna genomföra mina åtaganden så skulle jag ju önska att mina kontakter gör sitt jobb också, men som det är nu så är jag grymt besviken på min nya handläggare på Af, hon skulle ha ringt mig i tisdags, men icke. Och varje dag efter det så har jag lämnat meddelanden till henne att ringa. Men tjii på mig.. Dålig stil!! 


Nämen nu får det bli ett glas Dr Pepper och sen sängen tror jag, ska ju iväg och kolla på innebandy imorgon och då måste jag ju orka heja och ha mig..


Lite Dr och sen säng, japp...så får det bli..


//Linda.. 

 
 
Bella

Bella

15 april 2012 02:50

Jag känner igen mig i lite av det du skriver !! :o/

http://www.nattstad.se/lsabelle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2014 23:25

Att vi inte pratar längre.. Varför är det bara jag som ska försöka hela tiden?  Skulle inte tro det.  Så det är inte så konstigt alls att vi inte pratar så mkt.. Tycker jag iaf. Men du har ingen aning om varför. Men jag tänker inye ya på ...

Av Linda - 10 december 2013 22:25

Nu var det längesen igen sen jag skrev igen. Men det känns inte som om jag riktigt har haft tiden på min sida. Eller ja, tid har jag väl kanske haft. Men när man jobbar så mkt så är det väl mest orken som tryter och ens prioriteringar ligger väl ...

Av Linda - 28 augusti 2013 00:06

Imorrn blir det Arbetsförnedringen igen då. För nu har jag faktiskt inga nya pass inbokade. Jobbade sista nu ikväll. Och dom säger ju det, första arbetslösa dagen. Då ska man in och påanmäla sig igen. Inte för att jag kommer få ut så mkt av stämp...

Av Linda - 24 augusti 2013 11:08

Inget att tala om iaf känns det som. För jag måste ta allt jobb jag någonsin kan. Ligger man på latsidan så finns det ingen chans i världen att man kommer få något mer varaktigt. Men nu finns det ju dom som bara ska ha före. That´s it.. Nämen jag...

Av Linda - 28 juli 2013 20:32

Nä du, det känns inte som så. Inte den här sommaren. Nån ledig dag här och där, men int så mycket mer än så.  Men som det känns just nu så skulle jag vilja jobba mer. Och gärna lite nätter.    I helgen nu så fick jag det bekräftat att det fortf...

Ovido - Quiz & Flashcards