Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Jaha...ett nej...IGEN..

Av Linda - 25 februari 2013 23:26

Idag fick jag post. Idag fick jag ingen rolig post. Utan den posten jag fick var rätt så nedslående. Posten jag fick, fick mig verkligen att inse att inom detta landsting kommer jag nog inte ha så mkt att hämta.

Posten handlade om att remissen som blev skickad reumatologen, den blev tillbakaskickad eftersom att dom inte känner att dom behöver träffa mig igen. För jag har absolut inte den sjukdomen som jag tror att jag kan ha.

Men hur kan dom förklara att delar av min familj har dessa bekymmer också? Och hur kan man inte ta det på allvar när jag har moster och kusin som verkligen har diagnosen. Men om det nu inte är detta då, VAD är det då? 

För jag tror ärligt talat inte på att det "bara" är Fibromyalgi. Och ska man lyssna på en av alla läkare jag varit hos under åren så kan jag tillochmed stryka den diagnosen också, för den finns inte. Och om det nu skulle vara så, att den inte finns, hur ska dom DÅ förklara all min jävla smärta som jag upplever??

Inbillar jag mig kanske? Skrattar jag egentligen när jag gråter? Är det sockerpiller jag äter bara för att det är gott?

Jag vet inte längre. Men ja, fibro är ju synonym för kärringsjukan/inbillningssjuka (fortfarande i detta samhälle), så det är väl det jag har..INBILLNINGSSJUKAN!!


F it..

 
 
Intebarasjuk

Intebarasjuk

25 februari 2013 23:47

Du behöver rätt sorts läkare. Fel sorts läkare kan inte! De fastnar i gamla föreställningar om hur det "ska se ut och vara" eller helt enkelt kan inte ett skit.

Jag fick diagnos via reumatolog men det kan jag lova inte är något de gör frivilligt där jag hör hemma. Fortsätt leta. När du känner att den du möter kan sin sak så kommer du våga lita på vad han/hon säger.

Ge inte upp!

//Ulrika

http://www.intebarasjuk.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2014 23:25

Att vi inte pratar längre.. Varför är det bara jag som ska försöka hela tiden?  Skulle inte tro det.  Så det är inte så konstigt alls att vi inte pratar så mkt.. Tycker jag iaf. Men du har ingen aning om varför. Men jag tänker inye ya på ...

Av Linda - 10 december 2013 22:25

Nu var det längesen igen sen jag skrev igen. Men det känns inte som om jag riktigt har haft tiden på min sida. Eller ja, tid har jag väl kanske haft. Men när man jobbar så mkt så är det väl mest orken som tryter och ens prioriteringar ligger väl ...

Av Linda - 28 augusti 2013 00:06

Imorrn blir det Arbetsförnedringen igen då. För nu har jag faktiskt inga nya pass inbokade. Jobbade sista nu ikväll. Och dom säger ju det, första arbetslösa dagen. Då ska man in och påanmäla sig igen. Inte för att jag kommer få ut så mkt av stämp...

Av Linda - 24 augusti 2013 11:08

Inget att tala om iaf känns det som. För jag måste ta allt jobb jag någonsin kan. Ligger man på latsidan så finns det ingen chans i världen att man kommer få något mer varaktigt. Men nu finns det ju dom som bara ska ha före. That´s it.. Nämen jag...

Av Linda - 28 juli 2013 20:32

Nä du, det känns inte som så. Inte den här sommaren. Nån ledig dag här och där, men int så mycket mer än så.  Men som det känns just nu så skulle jag vilja jobba mer. Och gärna lite nätter.    I helgen nu så fick jag det bekräftat att det fortf...

Ovido - Quiz & Flashcards