Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Vad less jag blir på människor som inte gör det dom säger att dom ska göra..

Av Linda - 26 februari 2013 19:20

Nu måste ju jag få tag i denna någon och be henne snällt och fint att göra det hon sa till facket att hon skulle fixa för typ en månad sen. Ush och fy, jag avskyr att komma med krav. Jag kan hellre bara låta det passera och gräma mig i hemlighet istället för att domdera och begära. Speciellt när det kommer till folk som sitter på positioner. 

Men jag vill ju ha mina fjuttiga pengar annars får jag väl ringa till facket en tredje gång.

Jag skulle aaaaldrig bli en bra chef! Vill inte klampa på och över andra människor, jag vill bara att alla runtomkring mig ska vara glada och må bra. Jag är lite som Tomas DiLeva typish. Kärlek åt alla..

OM du inte har hamnat på min dåliga sida det vill säga.


Som om brevet jag fick ifrån min läkare igår inte var nog. Idag ringde dom från vårdcentralen för hans räkning och sa att om jag inte har känt någon förbättring på den där skitmedicinen han gav mig för nästan en månad sen, ja då skulle jag sätta ut den. Oki, inget konstigt med det, för jag vill ju ha något som hjälper mig liksom. 

MEN dom sa inget om att jag skulle ta kontakt med dom efter jag satt ut den eller om min läkare skulle ta kontakt med mig för ändring till någon annan medicin. Men asså liksom..va less jag blir..

Så jag sa till sköterskan som ringde: känner jag inte någon förbättring med denna medicin innan fredag så ringer jag upp nästa vecka och beställer en ny tid med min läkare. För hjälp måste jag ha.

Så så blir det. För jag kan inte gå runt såhär heller.


Men i övrigt idag har det varit en ganska bra dag. Har varit och druckit kaffe hos en kompis, varit och klippt minsta sonen (130 pix bara) och vi har varit till Birsta och ätit lite glass och varit en sväng på Biltema. 

Och det bästa är att det var med pappans kort..  

Och nu ska det läsas läsläxor i väntan på att pappan ska komma hem och vi ska fortsätta kolla på filmen

Elvis i Hudiksvall. Den rekomenderar jag starkt   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2014 23:25

Att vi inte pratar längre.. Varför är det bara jag som ska försöka hela tiden?  Skulle inte tro det.  Så det är inte så konstigt alls att vi inte pratar så mkt.. Tycker jag iaf. Men du har ingen aning om varför. Men jag tänker inye ya på ...

Av Linda - 10 december 2013 22:25

Nu var det längesen igen sen jag skrev igen. Men det känns inte som om jag riktigt har haft tiden på min sida. Eller ja, tid har jag väl kanske haft. Men när man jobbar så mkt så är det väl mest orken som tryter och ens prioriteringar ligger väl ...

Av Linda - 28 augusti 2013 00:06

Imorrn blir det Arbetsförnedringen igen då. För nu har jag faktiskt inga nya pass inbokade. Jobbade sista nu ikväll. Och dom säger ju det, första arbetslösa dagen. Då ska man in och påanmäla sig igen. Inte för att jag kommer få ut så mkt av stämp...

Av Linda - 24 augusti 2013 11:08

Inget att tala om iaf känns det som. För jag måste ta allt jobb jag någonsin kan. Ligger man på latsidan så finns det ingen chans i världen att man kommer få något mer varaktigt. Men nu finns det ju dom som bara ska ha före. That´s it.. Nämen jag...

Av Linda - 28 juli 2013 20:32

Nä du, det känns inte som så. Inte den här sommaren. Nån ledig dag här och där, men int så mycket mer än så.  Men som det känns just nu så skulle jag vilja jobba mer. Och gärna lite nätter.    I helgen nu så fick jag det bekräftat att det fortf...

Ovido - Quiz & Flashcards