Alla inlägg den 4 april 2013

Av Linda - 4 april 2013 20:18

Det verkar vara ett väldans intressant program. Och det är skrämmande hur jäkla noll koll dagens ungdomar har om ekonomi. Jeesees.. Stackars föräldrar, det är det enda jag kan säga alltså.


Tidigare i veckan var jag in på IVA igen och fick mitt schema för inskolningen, nyckel och passerkort. 

De mesta av inskolningen kommer att göras om dagarna. Jag har 5 nätter i slutet av perioden. 

Jag är så jäkla nervös. Men även förväntansfull och jag hoppas att detta kan vara en ny del av mitt liv. 

Jag kommer visserligen sakna en del av personalen på Södra. Vissa kan jag skratta med som fasiken och vi har jätte roligt ihop när vi jobbar tillsammans. Men jag kommer ju säga till rekryteringen när jag jobbat klart på IVA i sommar att jag kan jobba igen på Södra. Om jag får alltså. Men jag hoppas ju på att jag kanske kan få hoppa in på IVA efter sommaren också om det skulle behövas. 

Men just nu, i denna stund, hoppas jag mest på jag ska klara av inskolningen och sen klara av att jobba på IVA, av alla ställen, för egen maskin. 

Det är jobbigt att ha rätt dåligt självförtroende om sig själv och vad man kanske klarar av. 

Nervös så i in i bomben..


I helgen så är man barnfri. Skönt att kunna göra lite som man vill om dagarna.

Men jag får lite dåligt samvete också, för jag vill ju vara med pojkarna också. Även fast det bästa dom vet är att spela dataspel uppe på deras rum och inte att vara ed morsan och pyssla eller göra andra saker.

Men att bara ha dom här betyder ju det största i världen för mig. Och det är väl bara att acceptera att dom båda börjar bli stora och mer egna individer. P är ju 13. Och E är ju 8. Så dom är ju inga bebisar längre liksom.

Fasiken va fort det har gått alltså. Det känns som om det var igår som man låg på BB med dom. 

Menmen, sånt är livet. 


I helgen ska jag och D åka omkring och kolla på tapeter till köket. Vi ska ha turkosa köksluckor och bänkskiva. 

Så vi är ute efter tapet som "poppar", som ska bli en fondvägg. Vi har några på lut som vi ska kolla upp. 

Vi gillar färg och mönster. 


Nu ska jag kolla på Criminal Minds och sen blir det kanske en tur på cross trainern.


/Linda..




Ovido - Quiz & Flashcards